Pasif Agresif Kişilik Bozukluğu

Pasif Agresif Kişilik Bozukluğu

pasif agresifGelişen teknoloji ve kolaylaşan yaşamın getirdiği olumsuzluklar , zorluklar vb. bir çok psikolojik rahatsızlığa neden olmaktadır. Pasif Agresif Kişilik Bozukluğu (PAK) ise bu rahatsızlıkların başında gelmektedir. Her yaştan ve her kesimden insanı kolayca etkisi altına almaktadır. Tıp dilinde kısaca PAK Olarak nitelendirilen bu psikolojik rahatsızlığın oluşumunun temelinde daha çok çocukluk döneminde görülen kendini rahat ifade edememe durumu vardır. Ailenin çocuğa karşı Olan ilgisiz tutumun ya da yanlış ilginin bir sonucu olarak görülmektedir. Çocuk kendi içinde ebeveynlerinin ya da kardeşlerinin bu tür tutumlarına kızgınlık duyar ve kendini ifade edemediğinden dolayı içine atar ve bu durum ileriki yaşlarda Pasif Agresif Kişilik Bozukluğu denilen bu psikolojik rahatsızlığa dönüşerek kendini şiddetli bir şekilde gösterir. Peki belirtileri arasında neler vardır?

• İstenene karşı aşırı tepki ve engelleme çabası,
  • Sürekli olumsuz düşünme,
  • Kendine değer verilmediğini düşünme,
  • Yaşamında sürekli haksızlığa uğradığını düşünme,
  • Çevresindeki bireylere karşı ilgisiz olma,
  • Her şeye muhalefet olma gibi belirtileri vardır.

Bu rahatsızlığın tedavisinde ilaçlar kullanılsa dahi ağırlık psikoterapidedir. Çünkü bu bireyler problemin kendi kişiliklerinden kaynaklandığını kabul etmemeleridir ve sürekli şikayet halinde olmalarıdır. Hasta kişi doktor dahil hemen hemen herkesin kendi üzerine geldiğini düşünmektedir. Bu durumdan dolayı da psikoterapi kaçınılmazdır. Tedavide hastanın çocukluk hatıralarına inmek gerekmektedir. Tedavinin tam uygulanması için hastanın yakın çevresinde olumlu yönde sürece katılmalıdır.