trendefr

28 Mayıs 2015
Depresyon Belirtileri Nelerdir

Depresyon Nedir

depresyon belirtileriDepresyon kişinin çevresel, genetik ya da hormonal bozuklukları yüzünden günlük aktivitelerini yapmaktan bıkmış olma hali, çökkünlük olarak adlandırılır. Genellikle depresyona giren kişiler yaptıkları hiçbir eylemden zevk almazlar. Önceden onları sevindirecek olaylar ve de hareketler artık onlara anlamsız gelmeye başlar. Sürekli bir yalnızlık, boşluk hissi ve de mutsuzluk vardır bu insanların hayatında. Yüzünü gülümseten olaylar çok nadirdir. Hiçbir aktiviteden zevk almazlar ve de sosyallik içerisinde bulunmak istemezler. Kendilerini hep yalnızlığa adarlar.

Günlük hayatımızda insanlar iniş çıkışlar yaşamaktadır. Gerek iş hayatı olsun gerek arkadaşlık ilişkileri olsun sık sık duygusal yönümüz ortaya çıkabilir, sinirlenebilir ya da üzülebiliriz. Bu durumlar son derece normaldir. Her insana hayatının hemen hemen her gününde bu iniş çıkışlar yaşayabilir. Ancak çok uzun süreli durumlar değildir. Depresyon belirtileri nelerdir sorunun cevabında ise bunlara ek olarak boşluk hissi vardır. Depresyondaki insanların hayatında olumlu şeyler olmasına rağmen yine de sürekli bir boşluk ve bir yalnızlık hissederler. Bu durum sürekli olarak devam eder ve git gide kendilerini toplumdan uzaklaştırırlar. Hem kendilerine hem de çevredekilere zarar vermeye başlarlar.

Günümüzde depresyona girmiş olan kişilerin yarısı depresyonda olduğunun farkında değildir ve de hayatına öyle devam etmektedir. Hayatını tamamen kabullenmiş bir hisle hayatlarına devam ederler ve de geçmişteki hatalarından hep kendilerini suçlu kabul ederler. Gelecek ile ilgili hiçbir güzel tahminleri yoktur ve de her şeyin daha kötüye gideceğine inanırlar.

Depresyon belirtileri mutlaka bilinmeli ve de siz de kendinizde bu belirtileri görüyorsanız hemen tedavi sürecine başlamalısınız.

• Konsantrasyon sorunu : Günlük hayattaki bütün aktivitelerde yeterli dikkati verememe sorunudur.
  • Halsizlik : Hiçbir şey yapmaya hali olmama ve de kendini sürekli hasta hissetme durumudur.
  • Değersizlik : Kendini değersiz bir varlık olarak görme ve de kimsenin onu önemsemediğini aklından çıkaramama durumudur.
  • Uyku problemleri : Depresyondaki bir insanın normalden çok daha az ya da tam tersi normalden çok daha fazla uyuma durumudur.
  • Gelecek kaygısı : Gelecekte bütün her şeyin kötü olacağını hissetme ve de başarılı olamayacağını düşünme korkusudur.
  • Geçmiş pişmanlığı : Geçmişte yapılan bütün hataların sürekli akla gelmesi ve de bu durum için sürekli kendini ağır bir biçimde suçlama duygusudur.
  • Karar verememe sorunu : Her şeyin kötü olacağını ve de hep yanlış kararı vereceğini düşünme sorunudur.
  • İştah sorunu : Normalden çok daha fazla ya da çok daha az yeme sorunudur.

Bunların dışında depresyon belirtileri olarak aşırı alkol tüketimi, hızlı araba kullanılması, kumar oynama ve de tehlikeli ve düşüncesiz hareketlerde bulunma da depresyon belirtileri arasındadır. İnsanlar çoğu zaman depresyon ile normal duygu iniş çıkışlarını ayırt edemeyebilirler. Bu nedenle depresyon belirtileri görüldüğü anda ve de çevreden bu belirtiler ile ilgili sorular geldiği anda hemen tedavi sürecine başlanması gerekir. Depresyonda olup bu durumu fark etmeyen insanlar zaman geçtiğinde ve de depresyon ileri bir seviyeye ulaştığında intihar etmektedirler. İntiharın sebepleri arasında da hiçbir büyük sorun yoktur. İnsanlar sorunlarını öyle bir büyütürler ki bu duruma kendileri gelirler. Depresyondaki insanlar sadece kendilerini değil aynı zamanda yanındaki insanları da etkilerler. Bu nedenle depresyon kişi ile doğrudan ilişkili olsa da yakın çevresi ile de dolaylı olarak yine bir ilişkisi bulunmaktadır. En sık görülen hastalık olarak adlandırılan depresyon, 40 yaş altında en fazla görülme sıklığı taşımaktadır. Depresyon çözümü olmayan bir hastalık değildir. Depresyon belirtileri  başlayıp devam ettiği takdirde tedavi ile çözüm bulabilen bir hastalıktır.

Bursa Psikolog Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri olarak depresyon belirtileri konusunda aklınıza takılan tüm soru ve görüşlerinizi sitemizin iletişim bölümünden buraya tıklayarak veya 0541 379 62 78 numaralı telefonumuzu arayarak bizlere iletebilirsiniz. Tüm sorularınızın mümkün olan en kısa sürede cevaplanacağından emin olabilirsiniz. Ayrıca sitemizde sağ alt tarafta bulunan Canlı Destek bölümünü de kullanabilirsiniz.