trendefr

Depresyon Belirtileri

28 Mayıs 2015
Depresyon Belirtileri

depresyon belirtileri Depresyon günümüzün en önemli rahatsızlıklarından bir tanesidir. Genel tanım olarak depresyon insanların mutlu olmalarını ve hayattan zevk almalarını engelleyen psikolojik bir bozukluktur. Depresyonun kelime olarak anlamı ise çökkünlüktür. Bu çökkünlük duygu, düşünce, zihin ve fiziksel açıdan gerçekleşir. Depresyon belirtileri genellikle insanların çevresindeki kişiler tarafından belli olur. Kişilerin ruhsal değişimleri ilk olarak insanların en yakınları tarafından tespit edilir.

Depresyon Hangi Belirtiler İle Kendini Gösterir

Depresyon belirtileri arasında yaygın olarak karşılaşılan durum hayattan eskisi kadar zevk alamama durumudur. Normal şartlarda kişinin hoşlandığı şeyler artık eskisi kadar zevk vermez. Ruh sağlığı iyi olan bir kişi güzel bir günden ya da iyi bir haberden mutlu olur ancak depresyon rahatsızlığı geçiren bir kişi bu mutluluğu yaşayamaz, hayat boş ve anlamsız gelir. Çok sevdiği arkadaşlarıyla bir araya geldiğinde bile mutlu olamaz. Kısacası eskiden zevk aldığı hiçbir şeyden zevk almamaya başlar. Depresyon belirtileri arasında oldukça yaygın olan haytan zevk almama durumu oldukça önemli bir belirtidir. Kişilerin sebepsiz yere huzursuzluk, heyecan, gerginlik ve sinirlilik gibi duygular yaşaması da temel depresyon belirtileri arasındadır. Aniden çalan bir telefon bile depresyon hastanın rahatsız olmasını sağlayabilir.

Huzursuzluk ve sıkıntı durumu birçok kişinin başına gelebilir. Ancak bu durum normalde sürdüğünden daha uzun sürerse o zaman sıkıntı doğurabilir ve depresyondan bahsedilebilir. Birçok hasta güne sıkıntı ile başlar, sabah yataktan daralarak kalmak depresyon belirtileri arasındadır. Depresyon hastaları gereksiz yere gerilebilirler, ya da en ufak olumsuz bir durumda bile kendilerini gergin hissedebilirler. Bu gerginlik ve sıkıntı zamanla kişide fiziksel rahatsızlığa da neden olur. Yutma güçlüğü, kalp çarpıntısı, nefes darlığı ve vücudun belirli noktalarında karıncalanma hissi en çok karşılaşılan durumlardandır. Depresyon hastalığının en belirgin sebeplerinden bir tanesi de endişe ve korkudur. Depresyona giren bir kişi genellikle endişelidir, kolayca kaygılanır. Depremden, hastalıktan, hatta yolda giderken düşüp bir yerini inciteceğinden bile kaygılanır. Aklı sürekli olarak kötü olasılıklar ile doludur. Bu yüzden korku ve endişe de depresyon belirtileri arasındadır.

Depresyon hastalarının çok büyük bir çoğunluğunda uykusuzluk gözükür. Uykusuzluk üç farklı şekilde ortaya çıkabilir. Bunlardan bir tanesi sabah erken uyanmadır. Çoğu depresyon hastaları gece geç. Saatlerde yatsa bile sabah erkende uyanırlar. Başka bir uykusuzluk durumu ise uykuya daldıktan kısa süre sonra uyanmaktır. Ayrıca yatağa girdiğinde hemen uykuya dalamama durumu da depresyon hastalarında sıklıkla karşılaşılan durumlardandır. Kısacası dalma problemi de depresyon belirtileri arasındadır. İştahsızlık depresyon hastalarının sıklıkla karşılaştığı durumlardandır. Depresyon durumunda iştahsızlık yaşandığı için genellikle hastalarda kilo kaybı görülür. Genel olarak hayattan zevk alamamak gibi bir durum ortaya çıktığı için hastalar yemek yemekten de zevk almaz ve buna bağlı olarak kilo kaybı yaşarlar.

Unutkanlığın pek çok sebebi olabilir, ancak bu sebepler arasında depresyon rahatsızlığı da bulunuyor. Okuyamama, okuduğu anlayamama ve yoğunlaşamama gibi durumlar unutkanlığın arkasından gelen sorunlardan olabilir. Depresyona bağlı olarak gelişen unutkanlık depresyon hastalığı tedavi edilse bile uzun bir süre geçmeyebilir. Unutkanlık geçse bile hafif bir kusur kalabilir hatta yıllarca unutkanlıktan kurtulamama durumu oluşabilir. Hem kadında hem de erkekte cinsel isteksizliğin sebepleri arasında depresyon da bulunur. Depresyon hastaları cinsel ilişki ile ilgili bir arzu içerisinde olmaz. Cinsel ilişkiye girildiğinde de zevk almaz. Bunun dışında erkek hastalarda depresyon rahatsızlığı sertleşme sorununa ve erken boşalmaya, kadında ise orgazm olma problemine yol açabilir.

Bursa Psikolog Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri olarak depresyon belirtileri konusunda aklınıza takılan tüm soru ve görüşlerinizi sitemizin iletişim bölümünden buraya tıklayarak veya 0541 379 62 78 numaralı telefonumuzu arayarak bizlere iletebilirsiniz. Tüm sorularınızın mümkün olan en kısa sürede cevaplanacağından emin olabilirsiniz. Ayrıca sitemizde sağ alt tarafta bulunan Canlı Destekbölümünü de kullanabilirsiniz.