Depresyon Nasıl Tedavi Edilir?

Depresyon Nasıl Tedavi Edilir?

Depresyon Nasıl Tedavi EdilirDepresyon artık toplumlarda fazla görülmeye başlanan bir durum. İnsanlar bir kayıp veya ekonomik nedenlere bağlı olarak depresyona girmekteler. Depresyon kişiden kişiye değişmekle birlikte bazı insanlarda daha ağır seyredebilir. Hastalığın seyri gibi yapılan tedavilerden sonuç alma süresi de değişmektedir. Çoğunlukla antidepresan ilaçlar ile tedavi edilmeye çalışılan depresyon sorunu çok ileriki seviyelerde ise tedavi şekli elektrik şokuna dahi dönebilmekte. Ancak antidepresan kullanımı genelde işe yarar ve hastaların büyük bir kısmında düzelme gözlenir. Antidepresan ile tedavi süresi kişiden kişiye değişir ancak genelde uzun süreli kullanılır. Burada önemli olan ilacın düzenli bir şekilde kullanımıdır. Ancak düzenli kullanım ile sonuca ulaşabileceğinizi unutmayın. Kullanılmaya başlanan antidepresanlar hemen etki göstermez. Bu sebeple fayda görmediğinizi düşünerek ilacı kullanmayı bırakmayınız. Genelde on günden sonra etki göstermeye başlarlar. İlaç kullanırken düzenli olarak kontrollerinize gitmeye gayret edin.

Tedavi uzun sürelidir ve bu süre zarfında doktorunuz ile irtibat halinde olmalısınız. Hastanın durumuna göre ilaç tedavisinin yanında başka alternatif yollarda uygulanabilir. Mesela grup şeklinde tedavi yolu izlenebilir. Ya da hastalık ilerlemiş ise elektro şok denenebilir. Özel ışık tedavileri yine uygulanabilecek diğer yöntemler arasındadır. Tüm bunların dışında yardımcı birkaç yöntem de mevcuttur. Mesela müzik ile tedavi etme, bitkisel ürünlerin kullanımı, masaj veya egzersiz gibi insana iyi gelebilecek yollar da yardımcı olabilir. Etrafınızda depresyon belirtisi veren kişi varsa hemen bir sağlık kuruluşuna götürün başka kişilerden yardım almayı düşünmeyin. Çünkü onlar için en iyi yer psikiyatri servisidir. Başka yollara sapmanız sizin ve hastanızın hem zamanınızı boşa harcar hem de maddi açıdan sizi dara sokabilir. Üstelik hastanın zaman kaybetmesi hastalığı için iyi sonuçlar doğurmayabilir.