Depresyon Nedir?

Depresyon Nedir?

depresyon nedirToplumumuz da sık görülen depresyon lügatte kişinin daha önce zevk alarak yaptığı aktivitelerin hormonsal ve çevresel değişiklikler nedeni ile yapmak istememesi, zevk alamamasından kaynaklanan ruhsal çöküntü haline verilen isim olarak geçmektedir. Herkes hayatının belli dönemlerinde bu durumla karşılaşabilir. Kişi bu dönemde geleceğe karamsarlıkla bakar. Yaptığı hiçbir aktiviteden haz almaz. Kimseyle konuşmak ister. Her şeye olumsuz bakar, her olayda olumsuz bir taraf görür. Kendini çaresiz hisseder aynı zamanda hayattan zevk alamaz. Bu durum kişinin sosyal ilişkilerini bozar ve performansını düşürebilir.

Depresyonda görülen belirtileri nelerdir?

Bu sorunu cevabını şu şekilde verebiliriz: daha önce yapmış olduğu hiçbir şekilde zevk almaz. Gençlerde duygu değişiklikleri daha sık görülür. Çabuk sinirlenme gençlerde görülen sık görülen bir diğer belirtidir. Çok sık uyuma yâda hiç uyuyamama. Huzursuzluk, dikkat dağınıklığı, çabuk motive olamama diğer belirtilerdendir. İntiharı düşünmek, planlamak veya intihara teşebbüs kişinin depresyonda olduğunun en büyük ve önemli belirtisidir. Kişiye depresyon teşhisinin konması için bu belirtilerinin hepsinin olması şart değildir. Bu belirtilerden bir kaçının olması yeterlidir fakat asıl dikkat edilmesi gereken husus bu belirtilerin on beş gün süre ile ya da daha fazla süre de kişide var olması gerekir. Çocuklarda bu belirtiler kendini başka şekillerde gösterebilir. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz. Okul yaşamında başarısız olur. Madde kullanılmaya olan eğilim artar ve çocuk kendine zarar verecek kişilerle takılır. Daha çok sessiz kalır ve git gide içine kapanır.
Depresyonun değişik formları mevcuttur. Melankolik, tipik, atipik ve mevsimsel depresyon olarak sınıflandırılır bu formlar. Depresyona belirttiğimiz gibi herkes, hayatının belli dönemlerinde girebilir. Çünkü herkes olumsuz olaylar yaşar. Eğer depresyon da olduğunuzu düşünüyorsanız doktorunuzla görüşmelisiniz. Depresyonda olmak sizi güçsüz biri yapmaz. Bu dönemde arkadaşlarınızla beraber olmak, egzersiz yapmak, yürüyüşe çıkmak faydanıza olacaktır. Korku ve şiddet filmlerinden kaçınmanız yerinde bir hamle olacaktır.