Panik Atak ve Tedavisi

Panik Atak ve Tedavisi

panik atakPanik Atak Nedir ? Tedavisi Nasıldır ?
Panik atak, yoğun korku, kaygı ve endişe karışımı bir tür nöbettir. Panik bozukluk öncelikli olmak üzere birçok psikiyatrik bozuklukta ya da bazı fiziksel hastalıklarda görülebilir. Yaşam kaygılarının artmasıyla, maddi ya da manevi kaos ortamları ile belirsizlik durumlarının meydana gelmesiyle panik atak ortaya çıkmaktadır. Günümüzde tüm dünyada çok yaygın bir şekilde görülen ve toplum sağlığını tehdit eden bir hastalık olarak görülmektedir. Hasta fiziksel kaynaklı sorunlar yaşadığının ancak kimsenin bunlara bir çözüm bulamadığını iddia eder ancak uzmanlar tarafından bu durum psikolojik bir sendrom olarak tarif edilir. Ne yazık ki panik atak çoğu kişi tarafından önemsiz bir hastalık olarak görülmekte hatta panik atak hastalığına sahip bir kişi hastalık hastası olarak tanımlandırılarak üzerine düşülmemektedir. Bu hastalıkta en yardımcı olacak kişiler yakın çevre olacağı için bu tarz söylemlere dikkat edilmeli, hastaya destek olunmalıdır.
Panik atak hastalığının tedavisi mümkün değildir. Ancak hastaya bu hastalığını kontrol altına alabilmesi için bilgiler verilir. Eğer hasta bunu başarabilirse zamanla bu hastalıktan kurtulabilir. Hasta fiziksel bir rahatsızlığı olduğu için psikolojik desteğe hemen başvurmaz. Bu da hastalığın daha fazla ilerlemesini sağlayan bir sorun haline gelmiştir. Bu yüzden bu tür durumlarda psikolojik destek almak en büyük yararlardan biri olacaktır. Hasta, psikologlar ve psikiyatristler tarafından tedavi edilir. Bu tedavide önemli olan nokta da hasta ve doktoru arasında güven bağının sağlanmış olmasıdır. Güven ortamı tedavi sürecini hızlandıracaktır.