Psikiyatr

23 Ağustos 2015
Psikiyatr

Psikiyatr , Psikiyatri veya Psikiyatrist

psikiyatr bursaPsikoloji, insan eylem ve davranışlarının neden ve sonuçlarını, kendisine ve çevresine olan etkilerini inceleyen, sosyal bir bilim dalıdır. Psikolog ve psikiyatr lar bu alanda ruh sağlığı amacı ile hizmet verirler. İnsan ve insan davranışları odak merkezlerinde olarak çalışırlar.

Ruh doktoru olarak geçen psikiyatrlar insan ruh sağlığını inceler ve sorunlarının üzerine gider. Psikiyatrist olabilmek için 6 sene tıp okunması ve sonrasında da uzmanlık alanı olarak psikiyatri bölümünün seçilmesi gerekir. Böylelikle insanlar bu alanda doktor olurlar ve uzmanlık kazanırlar. Psikiatri Psikolojiden biraz farklı bir alandır. Psikologlar doktor değillerdir. Psikiyatrların ilaç yazma yetkisi de vardır. Psikiyatristler genelde terapi yapmazlar ( terapi yapan psikiyatristler de vardır), genellikler uzmanlık alanları olan ilaç ile tedavi yöntemlerine giderler. İnsana dair konularda daha bütüncül bir yaklaşma eğilimi içindedirler. Bu alanda hizmet veren hekimler, kişiler arasında din, dil, ırk, renk ayrımı yapmaksızın eşit şekilde çalışma sağlar ve çalışmalarına her zaman da objektif olarak devam ederler. İnsanın artık terapi ile cevap vermediği, ileri seviyeye geldiği ve sosyal hayatına devam edemediği noktalarda ilaç tedavisine başvurmak en doğrusudur. Bu ilaçlar da insanları iyileştirme sürecinde etkili bir rol üstlenirler. Psikiyatr olarak görevli olan hekimler, hangi hastaya neyin ve hangi ilacın iyi geleceğini en iyi şekilde bilir ve uygulamaya geçirirler. Her hasta için özel tedavi yöntemleri gerekebilir. Aynı zamanda gerektiğinde ruh bilimi doktorları, kişileri psikologlara yönlendirirler. Yani psikolog ve psikiyatrist birlikte çalışır ve bazen ortak bir çalışma ile ilerlerler. Böylelikle hastalıkların iyiye gitmesi ve hastaların iyileşmesi adına daha hızlı ve daha etkili bir sonuç elde edilir. İnsanların eylemleri, bu eylemleri neden gerçekleştirdiği, sosyal çevreye neden uyum sağlayamadığı, hangi konularda psikolojik olarak sorun yaşadığı ve ne gibi zararları beraberinde getirdiği bu alanların merak konusudur. Çevresine ve kendisine zarar vermemesi, daha uyumlu olabilmesi ve hayatına devam edebilmesi, ruh bilimi hekimlerinin hasta üzerindeki ilk amaçlarını oluşturur. Bu nedenle, bu tür konulara önem vererek bir yaklaşım sergilerler. İnsan ruh sağlığını iyileştirirken, onun tepkilerini ve tedavinin etkilerini adım adım takip ederek devam ederler. Analiz ve araştırma süreçlerinde hem aldıkları tıp eğitiminden, hem de psikoloji biliminin kaynaklardan faydalanırlar.

İyi bir tıp eğitimi, psikiyatri bölümünde yapılan 4 senelik bir uzmanlık sonrasında, insanlar bu alanda topluma ve bireylere fayda sağlayacaktır. Her toplumun ihtiyaç duyduğu ve tedavi yöntemlerini tıp, psikoloji, psikiyatri gibi bilimsel yöntemlerle ile aranması gerekmektedir. Aksi halde yaşam koçu, kekemelik merkezi gibi bazı danışmanlık merkezlerinde kandırılmaya devam edilecektir. (Devlet onaylı bilimsel eğitim almış kişiler hariçtir.)