Psikiyatri

28 Mayıs 2015
Psikiyatri

psikiyatriTıp bilimleri arasında yer alan en yeni bilim olarak kabul edilebilecek psikiyatri, son zamanlardaki gelişmeler ile birlikte alanındaki tedavileri ve de süreçlerini artırmış ve de daha başarılı bir döneme girmiştir. Psikiyatri bir tıp dalıdır ve de beyin ve ruh hastalıkları ile ilgilenir. Psikyatri alanında çalışan Tıp hekimlerine Psikiyatrist denir.

Dünya Sağlık Örgütü’nün de açıklamaları doğrultusunda hastalık sadece sakat olma hali ya da fiziksel bir duruş değildir. Aynı zamanda bedensel, ruhsal yaralar da birer hastalıktır. Ruh ile beden bir bütündür. Bedende görülen bir hatalık ve de sakat kalma olayı doğrudan kişinin ruhsal sağlığını da etkiler ve de kötü sonuçlara neden olur. Beyin hastalıkları ile ilgilenen kişilere ve bu bölümü bitirmiş olan insanlara ise psikiyatrist denilmektedir.  Tıp mezunu olup üzerine bir de 4 yıllık ihtisas yapılmış olunması gerekir. Bu şekilde beyin hastalıkları ile ilgili her türlü tedavi ve de teşhis konulması hakkında sahiptirler ve de ilaç yazabilirler. Ancak psikiyatristler ile psikologlar günümüzde fazlaca karıştırılmaktadır. Bu iki kavram da birbirinden çok farklı kavramlar olup tamamen ayrıdırlar. Psikiyatrist olmak için tıp mezunu olmak gereklidir. Ancak psikolog olmak için ise edebiyat fakültesinin psikoloji bölümünden mezun olmak yeterli olmaktadır. Psikologların hiçbir şekilde ilaç yazmazlar. Psikologlar bir danışma ve de yönlendirici bir uzman olarak görülmektedir. Bu nedenle her iki kavram da birbirinden farklı kavramlar olup birbirlerine karıştırılmaması gerekir. Bir ruh hastalığı ya da akıl hastalığı söz konusu olduğunda kesinlikle psikoloğa gidilmemesi gerekir. Böyle durumlarda iletişim halinde olunan kişinin diplomasına bile bakmak gerekir. Çünkü yanlış bir şekilde yazılan ilaçlar kişide apayrı sonuçlar doğurabilir ve de istenmeyen sonuçlar bu ilaçlar yüzünden kişide ortaya çıkabilir. Bu gibi durumlarda kesinlikle psikiyatristlerden yardım alınması gerekir. Psikiyatri bir beyin hastalıkları ile ilgilenen daldır. Akıl hastalıklarının her türlü tedavisini yapmakta ve de bu hastalıkların meydana gelmemesi için önlemler sunmaktadır.

Depresyon, kişilik bozuklukları, alkol ve de yabancı madde bağımlılıkları, konsantre olma sorunları, şizofreni, disosiyatif bozuklukları, akut ve de posttravmatik stres bozukluğu, obsesif kompulsif bozukluk, Alzheimer hastalıkları, uyku bozuklukları, cinsel isteksizlik gibi pek çok alan ve konu ile ilgilenirler. Bu hastalıkların tedavilerinde farklı yöntemler uygulanır. Beyin ile ilgili her hastalığın tedavi yöntemi aynı değildir. Bu nedenle işinde uzman psikiyatristler ile çözüm süreçleri günümüz şartları ile de çok kolay bir hal almaktadır.

,