trendefr

Psikiyatri Nedir

23 Ağustos 2015
Psikiyatri Nedir

psikiyatri nedir 2Dünya sağlık örgütüne göre sağlıklı olma durumu sadece bedenen değil beyin ve ruhen olarak da sağlıklı olmayı gerektirir. İşte bu akıl sağlığı ve davranış bütünlüğü konularında çalışan bilim dallarından biri de psikiyatridir. Psikiyatri, davranış bozuklukları ve akıl sağlığı ile ilgilenir. Tıbbın bir dalı olan psikiyatri için tarih boyunca tartışmalar süre gelmiştir. Halk bir yana hekimler ve bilim adamları bile kimi zaman bu bilim dalını anlayamamıştır ve bu beraberinde psikiyatri nedir sorusunu getirmiştir. Ancak 2000’li yıllara kadar yeterli bir bilgi birikimi sağlayan psikiyatri yakın zamanda da hızla gelişmiş ve bu sorulara net cevaplar verebilmiştir. Halen hızla gelişmekte olan bu tıp branşının bu denli sürekli yenilenmesi ve revaçta olmasının nedeni akıl ve ruh sağlığına verilmesi gereken önemin farkındalığının artmasıdır.

Psikiyatrik hastalıklar, beyindeki fizyolojik değişimler sonucu oluşur ve bu hastalıkların nedenleri somut olarak bedende görülebildiği için klasik tıp hastalıkları tarifine uyarlar. Ancak beyindeki aynı fizyolojik değişiklikler farklılık göstererek davranış bozukluklarına da yol açabilirler, burada dikkat edilmesi gereken nokta ise davranış bozukluklarının tam olarak bir nedene bağlanamamasıdır.

Davranış bozuklukları Amerikan Psikiyatri Birliğine göre diğer tüm psikiyatrik hastalıklarla birlikte gruplanır ve bu hastalıkların tümü bozukluk olarak adlandırılır. Davranış bozuklukları konusunda kullanılan teşhis etme yöntemleri normal hastalıkların teşhisine göre çok daha karmaşık olabilir. Çünkü bu yöntemle şizofreni hastalığı ile patolojik kumar oynama bozukluğu aynı kategoride yer almış olur. Böyle bir durumda da bazı hekimler psikiyatri nedir sorusu için özellikle de teşhis koymada bilimsellik kavramının olup olmadığını kavramakta güçlük çekebilirler. Fakat psikiyatri de diğer her bilim dalında olduğu gibi teşhis koymada bilimsel yöntemler kullanır. Böyle durumlarda özellikle dikkat edilmesi gerekilen nokta teşhis sistemlerinin nasıl kullanıldığı ve bunu uygulayan hekimlerin psikiyatrik yaklaşımıdır.

Psikiyatrik sorunların teşhis edilmesinin bu denli zor olmasının nedenlerinden biri de psikiyatristin psikiyatrik alanda bir teşhis koyabilmesi için oldukça çok bir bilgi birikimine sahip olması gerektiğidir. Örnek vermek gerekirse bir şizofreni teşhisi koymak bazen dört odacıktan oluşan ve kan pompalamaya yarayan kalpte oluşacak herhangi bir sorunu belirlemekten çok daha zordur. Çünkü hastalığın belirtilerinden yola çıkarak sorunu meydana çıkaran nedeni bulmak için daha çok bilgi birikimine yani tecrübeye sahip olmak gereklidir.

Psikiyatri nedir sorusunun cevabı kısaca anormal davranışları tıp doktoru bakış açısıyla tedavi eden tıp doktorlarının çalışabildiği alandır denilebilir.