Psikiyatrist

28 Mayıs 2015
Psikiyatrist

psikiyatrist1Psikiyatri bir tıp dalıdır ve de son yılların gözde bilimlerinden biridir. Tıp dalının da en yeni bilimleri arasında yer alan psikiyatri alanı bir tıp fakültesinden mezun olduktan sonra bir de ihtisas gerektirmektedir. Bu şekilde ruh hastalığı uzmanı niteliğinde bir uzman olunması mümkündür. Sinir hastalıkları akıl ve de ruh hastalıkları ile ilgilenen bir daldır. 4 yıllık eğitiminin ardından ihtisasını da başarı ile tamamlayan kişiler psikiyatrist olarak adlandırılırlar. Bu kişilerin teşhis koyma, tedavi etme ve de ilaç yazma hakları vardır.

Dünya Sağlık Örgütü’nün de belirttiği gibi sağlıklı olmak sadece fiziksel sağlıkla tamamlanmamaktadır. Ruh ve beden bir bütündür. Beden sağlığı yerine olmayan bir insanın zamanla ruh sağlığı da bozulmaktadır. Bedeni asla ruhtan ayırmamak ve de ikisinin de sağlığını ayrı ayrı korumak gerekmektedir.

Psikiyatrist, en çok psikologlar ile karıştırılmaktadır. Oysaki ikisi de birbirinden çok ayrı kavramlardır. Psikiyatrist, tıp fakültesinden mezun olan ve de üstüne bir de ihtisasını tamamlayan insanlara verilen isimdir. Bedeni ve de ruhu birlikte bir bütün olarak inceler. Her türlü tedavi, teşhis koyma ve de ilaç yazma hakları bulunmaktadır. Psikologlar ise bundan farlı olarak 4 yıllık psikoloji mezunu olan insanlardır.

Psikiyatrik hastalıklar kendilerine uygun tedaviler ile tedavi edilir. Her hastalığın tedavisi farklıdır ve de farklı yöntemler uygulanmaktadır.  Bu tür hastalıklarda belirtiler süreğendir.  Belirtiler ara sıra değil hemen hemen her gün her saat olmaktadır.  Depresyon gibi bir hastalıkta karamsarlık, sinirlilik, çaresizlik, yalnızlık, değersizlik gibi belirtileri hasta kendinde sürekli olarak hissetmektedir. Bu tür hastalıklarda kişi sadece ruhsal olarak etkilenmekle yetinmeyip hem çevresindekileri etkilemekte hem de kendi iş hayatını etkilemektedir. Bütün işlerde verimin düşmesi dikkat toplayamama gibi durumların hepsi depresyona ait belirtilerdendir. Sınav stresini aşma yarışmalarda azim kazanma ve de stres durumunu yok etme gibi durumların hepsi psikologlar ile görüşülebilir. Ancak akıl hastalıkları ve de sinir hastalıkları ile ilgili tüm konular psikiyatrist ile görüşülmesi gereken konulardır.