Saç Yeme Hastalığı

Saç Yeme Hastalığı

saç yeme hastalığıTrikofaji olarak adlandırılan saç yeme hastalığı genellikle çocuklarda ve ergenlerde rastlanan bir durumdur. Bu hastalıkta kişi saçlarının bazen sadece uçlarından bazen ise tamamını yemektedir. Saç ne yazık ki sindirilebilen vücuttan atılabilen bir madde değildir. Bu nedenle de bir süre sonra birikme ve tıkanmalar beraberinde ise çeşitli rahatsızlıklar baş gösterir. Bu rahatsızlık psikolojik bir sorun olup aşırı stresli dönemlerde daha da artmakta ve beraberinde mide bulantıları karın ağrısı gibi rahatsızlıkları da getirmektedir. Genellikle tespit edilmesi çok zor bir durumdur. Özellikle çocuklar ebeveynlerinden korktukları için bunu yalnız kaldıklarında onların görmediği anlarda yapmakta böylece farkedilmemektedir. Saç yeme hastalığının en büyük belirtileri ise iştahta azalma yemek yiyememedir. Bunun yanı sıra vücut kıllarında yada saçlarında ki azalma açılma ve seyrelmeler en büyük göstergedir. Genellikle bağırsaklardaki tıkanmalar sonucu şiddetli karın ağrısı şikayeti ile birlikte gidilen hastanede yapılan tetkikler sonucunda ortaya çıkar. Vücutta topaklanan ve tıkanmaya yol açan saçlar temizlenir ve ilaç tedavisine yönlendirilir. İhtiyaç duyulduğu taktirde psikolojik tedavi de uygulanır. Şayet bir defa bile olsa böyle bir durumla karşılaşılmışsa ailenin bundan sonrası için daha dikkatli olması gerekmektedir. çünkü genellikle yeniden nükseder. Böyle durumlarda yenileme sebebini kişiyi saçlarını yemeye iten onda sıkıntı yaratan durumları tespit etmek adına terapi uygulanmalı ve sorunun önüne geçilmeye çalışılmalı. Unutulmaması gereken en önemli nokta kişilerin bu saç yeme alışkanlıklarını yalnızken yanlarında kimse yokken uyguladıkları. Bu nedenle de bunu farketmek zor olacaktır. Özellikle ergenlik çağında yada daha küçük çocukları olan ebeveynlerin bu hastalığın belirtileri konusunda dikkatli olmaları gerekmekte ve çocukların saçlarında yada vücut kıllarında meydana gelecek olan seyrelme yada açılmaları yada yolmadan kaynaklı kıl köklerinde oluşabilecek küçük yara kabuklarını gözden kaçırmamaları gerekir.