29 Mayıs 2015
Terapi

Terapi , bireyin iç dünyasında yaptığı yolculuk ve de bu yolculuk ile amaçlanan hedeflere ulaşılması anlamındadır. Terapiyi yapacak olan kişiye terapist adı verilmektedir. Terapi  tek kişi ile yapılamaz. İki kişi le terapinin olması beklenebilir. Terapiye ihtiyacı olan kişi ve de terapist güçlerini birleştirdiği anda ancak terapi gerçekleştirilebilir.
TerapiTerapinin en başında bir amaç belirlenir. Her amacın bir başlangıcı, gelişim süreci ve de sonu olduğu gibi, aynı şekilde terapinin de bir başlangıcı, gelişim süreci ve de sonu bulunmaktadır. Terapinin başında bir amaç belirlenir. Kişinin kendinde sorunlu bulduğu kısım ve de kişisel gelişim sorunlarının atlatılabilmesi için amaç belirlenir ve de terapiye başlanır. Ancak her iki kişinin de yeterli gayreti gösteriyor olması gerekmektedir. Yalnızca terapistin isteği doğrultusunda bir gelişim göstermek çok da mümkün değildir.  Her iki kişinin de taşın altına elini koyması ve de yolculuğa başlaması gerekir.

İnsanların ne zaman terapiye ihtiyaçları olduğunu çözmek zaman zaman onlar için zor olmuştur. Günlük hayatta her şeyin zor olacağını düşündüklerinde, artık insanlara olan tolerelerinin kalmadığını düşündüklerinde, her şeye karamsar yaklaşmaya çalışıldığında, geleceğe karşı kaygıların arttığı zamanda, genel olarak mutsuz bir hale büründükleri zamanda terapiye muhakkak ihtiyaç vardır. Aslında insanların kendilerine zaman zaman sordukları ‘’ Acaba terapiye ihtiyacım var mı? ‘’ sorusu bile terapiye olan ihtiyacı vurgulamaktadır. Terapi, kesinlikle utanılmaması gereken bir işlemdir. Hastalık boyutu olarak adlandırılmaz ve zaman zaman bütün insanların terapiye ihtiyaçları artmaktadır. Özellikle de günlük hayatın iş stresinden ve de yoğun programından dolayı insanalar sık sık stres altına girmektedirler. Stres altında olan insanın ise hem bedenini hem de ruhunu koruması her zaman kolay bir iş değildir. Bu nedenle kesinlikle bir uzman ile görüşülmeli ve de yardım alınmalıdır. Böylelikle kişi kendi iç dünyasına adım atabilir ve de gerekli olan terapinin yapılması için kendini hazırlar.

Terapinin ne zaman yapılacağı, ne kadar süre ile yapılacağı, ne zaman biteceği, hangi tip terapinin uygulanacağı, terapinin ücreti gibi konuların hepsi terapist tarafından belirlenir. Terapi görecek olan kişi ile bir nevi sözlü anlaşma imzalanır ve de konuşulan koşullardan dışarıya hiçbir şekilde çıkılmaz. Her insana aynı terapinin uygulanması mümkün değildir.  Her insanın yaşadığı sorunlar da birbirinden farklılık göstermektedir. Bu nedenle terapi kişiden kişiye farklılık ve de zaman farkı gösterir.

Bursa Psikolog Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri olarak Bursa Terapi veya Bursa terapist konusunda aklınıza takılan tüm soru ve görüşlerinizi sitemizin iletişim bölümünden buraya tıklayarak veya 0541 379 62 78 numaralı telefonumuzu arayarak bizlere iletebilirsiniz. Tüm sorularınızın mümkün olan en kısa sürede cevaplanacağından emin olabilirsiniz. Ayrıca sitemizde sağ alt tarafta bulunan Canlı Destek bölümünü de kullanabilirsiniz.